Domena internetowa? Jak już zapowiadałem w poprzednim artykule „Marketing internetowy bez narzędzi” zajmijmy się najpierw pierwszym podstawowym narzędziem, jaki jest potrzebny do rozpoczęcia pracy w marketingu internetowym. Więc Po co mi własna domena internetowa? Zatem do dzieła.

Co to jest domena internetowa?

Domena internetowa to nic innego, jak ciąg nazw systemu Domain Name System (DNS) wykorzystywany w Internecie, składający się z wyrazów umieszczonych w pewnym poddrzewie struktury DNS, tj. zakończonych stałym sufiksem (np. „.wikipedia.org”).

Domena internetowa składa się z dwóch części – nazwy głównej oraz końcówki – rozszerzenia. Nazwę główną bardzo często tworzy nazwa firmy/organizacji/akcji, jej skrót, nazwa działalności, bądź imię i nazwisko. Rozszerzenie jest odgórnie ustalone – można wybrać spośród możliwych propozycji. Każdy kraj posiada przypisane rozszerzenie np. Polska – .pl, Rosja – .ru, Niemcy – .de, dla krajów Unii Europejskiej – .eu itd. Rozróżniamy domeny najwyższego poziomu: .com, .net, .org. Do tego pojawiają się rozszerzenia powstałe dla odróżnienia celu strony – lista domen najwyższego poziomu.

Domena – dbałość o własną markę, a nie o markę firmy?

Rozpoczynając cykl artykułów skupiających się na narzędziach w marketingu internetowym chcę Ciebie zachęcić, aby domena, jaką utworzysz, nie była domeną od nazwy Twojej firmy, ale Twoim www.imienazwisko.pl. Możesz spytać się: dlaczego? Odpowiedź jest następująca. W dniu dzisiejszym firma, którą prowadzisz istnieje, ma się dobrze. Co zrobisz, jeśli za jakiś czas upadnie? W internecie nikt nie będzie wiedział, kto to jest właściciel firmy Jan Kowalski, tylko będzie znał nazwę firmy, czyli marki, jaką jest firma. W XXI w. rozwinęła się technologia, a co za tym idzie – marketing internetowy. Trzeba zadbać o swoją markę w internecie.

Jak widzisz, na moim blogu jest to domena internetowa www.jakubglapinski.pl. Możesz powiedzieć: przecież prowadzisz Agencję Reklamowo-Usługową GlaGraf. Ok. Ja patrzę w przyszłość i dbam o swój wizerunek w sieci. Owszem, nie mówię, że dbanie o wizerunek własnej firmy nie jest potrzebne. Jest potrzebne. Dbając o własną markę, jest to możliwe. Przecież istnieje coś takiego, jak możliwość linkowania do zewnętrznych stron. Na stronie internetowej własnej firmy możesz również zastosować ten zabieg. Jest to pomocne przy pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google. Na temat pozycjonowania będzie odrębny artykuł na tym blogu.

Zacznij więc działać z własną domeną pt. www.imienazwisko.pl.

AKTUALIZACJA

Zobacz artykuł napisałem w styczniu 2016. I dziś zainspirował on pracowników domeny.tv do artykułu na blogu. Wystarczyła tylko mała wymiana zdań. Zachęcam do przeczytania tego artykułu jest bardzo interesujący.

A więc – do dzieła!

Jeśli masz pytania – zapraszam do zakładki KONTAKT.

Pozdrawiam.

Jakub Glapiński

 Podpis Jakub Glapiński