Po co mi własny blog? Oto jest pytanie.

W tym artykule będę starał się przedstawić Tobie zagadnienia związane właśnie z pytaniem: „Po co mi własny blog?” Kolejnym narzędziem po domenie, o której pisałem w artykule „Po co własna domena internetowa”, jest blog. Ale przecież zawsze możesz powiedzieć: „po co mi blog?”, przecież nie jestem ekspertem w żadnej dziedzinie. Zatem usiądź wygodnie, wyłącz wszystkie „przeszkadzajki” i do dzieła!

Nie powstrzymuje Cię ani brak potencjału,
ani brak okazji
– powstrzymuje Cię brak pewności siebie.

Brian Tracy

Po co mi własny blog? - motyw DIVI

Co to jest blog?

Blog (ang. web log – dziennik sieciowy) — rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego (źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Blog).

Pewnie w dalszym ciągu zadajesz sobie pytanie: Po co mi własny blog? Nie jestem ekspertem – jestem zwykłym człowiekiem. Otóż w tej chwili mylisz się bardzo. Skoro czytasz ten artykuł to znaczy, że chcesz coś w swoim życiu zmienić i ze zwykłego człowieka chcesz stać się ekspertem. To jest to, o czym pisałem w artykule „Po co mi własna domena internetowa”. Jeśli nie pamiętasz, to wróć jeszcze raz do niego. Dzięki blogowi, który jest opatrzony domeną www.imienazwisko.pl budujemy swoją własną markę, tzw. branding. Budowanie własnej marki w czasach, kiedy internet stał się podstawowym medium, jest ważne. Przecież jest to dbanie o nasz wizerunek w sieci. I nie ważne, czy interesujesz się marketingiem internetowym, rekomendacyjnym, czy prowadzisz sklep zoologiczny, czy nawet prowadzisz salon fryzjerski, możesz stać się ekspertem w swojej dziedzinie.

Strona internetowa i Blog? To nie dla mnie!

Każdy może teraz powiedzieć: „mam stronę internetową, to po co mi własny blog?, po co mam wydawać kolejne pieniądze. Jest mi to niepotrzebne.” Nawet jeśli prowadzisz własną działalność, to pamiętaj, że strona internetowa ma przyciągnąć do Ciebie klientów. Na stronie internetowej znajduje się Twoje oferta, a na blogu promujesz siebie jako eksperta, mówiąc o tym, co robisz.

Posiadanie bloga oraz strony jest również wręcz pożądane. Spytasz się dlaczego? Dzięki posiadaniu strony internetowej oraz bloga możesz linkować, co jest pomocne przy pozycjonowaniu stron w wynikach wyszukiwania Google. Google w większości krajów jest właśnie główną wyszukiwarką.

Pewnie sobie teraz myślisz: „Ale głupoty gada! Przecież ja na tym nie znam się!”

Ja Ci na to odpowiem: Grubo się mylisz!

Znasz się! Podstawą do tego, aby coś w swoim życiu zmienić, jest postawienie sobie konkretnego celu, np. w roku 2016 zbuduję listę subskrybentów 2000 osób. Nie da się? Oczywiście, że się da.

Jeśli kończąc czytać ten artykuł, powiedziałeś sobie: TAK, ja chcę zmian i zrobię wszystko, aby zmienić coś w swoim życiu, to zachęcam Ciebie, abyś zapisał się już dzisiaj na bezpłatne szkolenie, które odbywa się w każdą środę od godz. 20:00 do 21:00 – wystarczy kliknąć w tytuł szkolenia „Jak w 90 dni zaistnieć w internecie”. Nie zwlekaj, przyjdź. Bądź kowalem swojego losu.

Nie od razu Kraków zbudowano.
Karol Wojtyła nie został od razu papieżem.

Zatem do dzieła i od dzisiaj zmień myślenie: „Jestem ekspertem i zacznę od prowadzenia bloga.”

Jeśli masz pytania – przejdź do zakładki kontakt i skontaktuj się ze mną.
Możesz również na dole zostawić komentarz, wpisując również adres swojej strony internetowej.
To też jest przecież linkowanie do zewnętrznych stron i umacnia Cię w wyszukiwarce Google.

Pozdrawiam,
Jakub Glapiński 

Podpis Jakub Glapiński