Cześć, mam na imię Jakub. Cieszę się, że znalazłeś kilka minut, aby zajrzeć na mojego bloga. Postaram się sprostać Twoim oczekiwaniom choć wiem, że łatwo nie będzie.

Na tym blogu będę z Tobą dzielił się informacjami związanymi z marketingiem internetowym, marketingiem rekomendacyjnym, analityką internetową, analityką w Social mediach oraz informacjami o narzędziach, jakie wykorzystuję przy automatyzacji swojej pracy.

Trudno sobie wyobrazić, aby w XXI wieku firmy nie było w Internecie. Jest to równoznaczne z tym, że ona nie istnieje. Przecież obecnie wszyscy szukamy informacji w internecie i nieważne, czy interesuje nas firma, czy też osoba.

Dlaczego zdecydowałem się zaistnieć w Internecie? Zanim odpowiesz na to pytanie, zwróć uwagę adres, jaki jest wpisany na górze: imięnazwisko. pl. Może zastanawiasz się, dlaczego nie promuję tutaj swojej firmy. Przede wszystkim chcę dbać o swój wizerunek, tzw. branding. Przecież firma dzisiaj istnieje – jutro z różnych przyczyn może przestać istnieć, a imię i nazwisko pozostaje. Dlatego bardzo ważne jest, aby dbać przede wszystkim o swój wizerunek w Internecie.

Swoją edukację po szkole średniej rozpocząłem od studiów inżynierskich w Dolnośląskiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Techniki w Polkowicach, kierunek informatyka, specjalność systemy i sieci komputerowe (2006 – 2010). Marketingiem zajmuję się od 2010 roku, kiedy rozpocząłem studia w Wyższej Szkole Zarządzania Bankowości na kierunku zarządzanie, specjalność reklama i marketing. Jednak wybór specjalności nie był prosty. Najpierw miało to być zarządzanie przedsiębiorstwem.  W trakcie studiów utworzona została specjalność reklama i marketing. Zrozumiałem, że nie zarządzanie, a reklama i marketing  są tym, czym chcę zajmować się w przyszłości. W 2012 roku uzyskałem tytuł magistra o specjalności reklama i marketing. Nie oznacza to, że czas poświęcony na studiowanie informatyki uważam za stracony. Wręcz przeciwnie. Znajomość informatyki w połączeniu z marketingiem daje mi większe możliwości. Na tym nie poprzestałem. Dalszą edukację kontynuowałem poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach, szkoleniach i konferencjach tematycznych.

 

Powyższa informacja odpowiada na pytanie: dlaczego marketing internetowy? Połączenie tych dziedzin nauki stanowi wielki potencjał w XXI w.

Aż tu nagle zadzwonił do mnie kolega z zapytaniem, czy nie jestem zainteresowany otrzymaniem informacji na temat webinaru związanego z email marketingiem. Bez zastanowienia odpowiedziałem, że oczywiście chcę. I tak trafiłem na webinar, który był zorganizowany przez firmę Servaq. Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym nie zadawał setki pytań na temat narzędzi wykorzystywanych przez firmę. Po wymianie maili z współwłaścicielem panem Grzegorzem Ciupkiem, zdecydowałem się spróbować i wykupić pakiet. I nie żałuję tego. To nie są tylko narzędzia, ale przede wszystkim szkolenia związane z wykorzystaniem udostępnionymi narzędziami. Bo jaką wartość miałyby same narzędzia bez szkoleń, które pomogą je wykorzystywać? No raczej żadną. I tak zaczęła się moja przygoda z kreowaniem wizerunku w internecie.

Dzisiaj mogę powiedzieć, że każdy – obojętnie, czy jest to osoba młoda, czy w bardziej zaawansowanym wieku – może „zacząć działać” w internecie. Wszystkiego można się nauczyć. I nikt mnie nie powie, że starsze osoby nie nauczą się obsługi własnego bloga, czy narzędzi. Bo to jest nie prawda – znam to z doświadczenia.

Od grudnia 2015 roku zacząłem prowadzić webinaria na platformie, którą udostępnia firma Servaq dla osób, będącym partnerami firmy. Pierwsze warsztaty praktyczne, jakie zacząłem prowadzić były związane z Analityką Internetową. To właśnie analityka internetowa oraz analityka w social mediach po marketingu internetowym jest dziedziną, którą chcę zajmować się. Co nam po stronie internetowej, jeżeli nie wiemy, co użytkownicy na niej robią, no i oczywiście, czy w ogóle na nią wchodzą. No chyba nic.

Wyróżnienia i Osiągnięcia